Monday, January 2, 2012

luahan seorang cashier...

bermulanya bila aku..........................

"yahoO! dah hbs study..argh lege kpla otak aku semua buku tebal2 hbs aku mntelaah.."

hati aku time ni gmbira x terkata..

seminggu selepas menganggur.....

"kak..baik ko kje skali ngn mama dapat tmbh wet poket sket tok simpan2 blaja degree nty pn bley.." mak aku suggest kn..
aku tnpa pkir pnjg just follow je idea mk aku...aku isi borang kt receptionist..n tarikh sekian aku di pggil untuk interview... alhmdulillah aku dapat kje as cshier...

hri pertma aku keje..aku jadi packer jer..dedau aku tgk customer lgi dedau bla senior2 aku suoh aku scan brg..al mklum 1st time kje kt hyper sblum ni aku kje as csher tp kt shop kck2 jer..

setelah sekian lame aku jd packer..aku tlh d beri kpercyan utk buka counter by myself.. mmg gigil aku..

respon cstmer " dik ni staff bru ea...ptot lh slow je scan brg..." huhuhu

agk tersipu2 aku kt situ...

semakin hri aku semakin improve..scan pn da laju..n aku semakin yakin dgn dri aku..

tp kje kt hyper ni jumpe mcm2 jns org..kbykn nyer yg kurang d ajar..dlm bhsa inggeris no manners! mcm x skolah pn ade...

aku slalu kne marah dgn cstmer yg bajet bagOs! sape mkn cili terasa pedas lh erk.. bnde ni semua da lmbg sikap perngai kite..klo kite xpt hormat org len mcmne org len nk hormat kite..

mase aku kje time pose terasa sgt kpenatan coz tlalu rmi cstmer smpi hyper kitowang tmt operasi pkol 12am...tht was crazy 4 me..ya ALLAH tbhknlh hti aku...

n aku paling xsuke duduk counter express..the place 4 fight with cstmer..coz cstmer kbykan ta reti bhsa n x pndi bcee kowt>> KAUNTER UNTUK 10 UNIT KE BAWAH SHAJA!

tpi knape still yg beratur kt kaunter ni if dy sendri thu brg dia lbh 10 unit...

dengan alasan "ala dik kaunter lain ramai sgt lh..."

hbs tu x pk ke ngn cstmer yg bli 1unit tpksa tgu brg dy hbs scan dlu ? x ke selfish namenye..

"baik tutop jelh kaunter ni drpd ko duduk mengangkang"

mcm tu ke perangai seorang cstmer yg perlu kite hormat????

dah 6bulan aku kerja...mcm2 perangai aku jmpe..ade yg baik dengan aku..siap nk jodoh kn aku ngn anak dia hahahahaha :D geli ati aku....

ade sorang cstmer ni, dia nk marah aku tpi dia takut n dengan cara perli dia pk dia dpt wt aku sakit ati kot...aku da terscan brg cstmer lbh 10unit..aku pn da xley wt pe coz mg dy da bratur lame...tp bukan aku skt ati kt dia..aku sakit ati kt cstmer blakng dia..

"oi aku tengah beratur lgi ni..nme jer kaunter 10 unit ke bwh tp brg lbh 10 pn lps gk..xgune aku brtur kt kaunter ni..klo kt tesco da kne hmbat da kat kaunter lain,.."

dengan angkuh dy ckp mcm tuh dngn kwn dy..(cstmer pompuan)

mase turn aku scan brg dy..tnpa greeting aku scan brg dia..aku cmpor aduk semua dlm 1 plastik..hahaha :D jht kn aku..hbs ikan sbun aku cmpor..aku hlg hormt kt dy tp aku msh lg tersnyum walau ati da bengkak..

dy msh on phone dgn kawan dy..

"aku nk p report wt aduan kt khidmt plnggn ni..ko tgu jp k..kaunter 19 erk..ok.."

time tuh aku nk tergelak giler! ! huhuhu padahal kaunter aku 20..sengal itu pompuan ta reti bce ugk rupenyew! biar ko rase nk wat dajal kat aku kan..

huh! letih lyn pangai cstmer..

skng time bck to school..then hritu bru lps new year..yaALLAH aku kne kaunter ayam untuk 1hari full day! penatnyer tak terkata...aku sering mnges bila kenang penat yg aku tanggung..hbs sakit bdn2 aku..teruknyer kje kt sini...sekarang matlamat aku seolah2 untuk cepat berhenti dari sini...

ramai kwn2 aku yg da berhenti..juz wait i will follow u guys out there...

sori 4 all frenz yg still bjuang dba da x dpt tahan untuk semua beban ni...

dba akan berhenti untuk smbung blajar..semua kngn pahit manis dba kt sini..dba akn igt smpai bila2..mgkn mnjadi azam baru aku 2012..."ingin terus capai langit! "

semoge aku dpt trus harungi liku2 kehidupan aku :)

ikuti2 kisah2 aku dgn cstmer utk post yg akn dtg ok..:) chill!

No comments:

Post a Comment