Thursday, January 5, 2012

customer is always right? ? ?

ops! terlebey suda..
(gambar sekadar hiasan oke) :)

salam...yep readers..
betulker cstmer is always right???
hurmmm..ape boley buwat pelanggan mg kne sentiasa btol jer...
kdg2 tnsion jugk tpksa lyn karenah yg mcm tah pape tah...ummm

"hei ini harga atas rm12.90 knpe scan rm27.90?? ayoo..susahlh ini tmpt mAnyak mnyusahkn olang...ini macam r kasi tutup laa.."

"cik boleh tunggu, saye suruh staff pergi check hrge"
dlm hti aku ni fadeup nk lyn tp dengn senyum aku ckp.....

"maaf cik rm12.90 untuk yg pack6 cik punye ni pack24..mne dpt rm12.90.."

"ayoo manyak susah lhhhh...mne customer service sy nk complain"

pi lantak lh nk complain pe pon encik oiiiii.......huhuhuhu ade aku kesah ? ? ? ? ?

mcm2 kn kes cstomer ni.......ade 1 kes cstmer belagak! ni jdi kt ery mmber aku...jommm kite ikuti dialog ringkas aku.....

security : "maaf cik brg yg da bli xley bawak masuk blk hnya 10item ke bwh shja yg di benarkan.."

cstmer : "apedah tmpt ni loww class btol.."

secutrity :"ini prosedur syarikat cik"

cstmer : "aahh kt london xmcm ni pon"

ery : "tu kt london ni kt malaysiaa" (ery ckp blkg2 tp x sgka cstmer tu dgr hu2)

cstmer : "awk ulang blik ckp dpn sy"

ery : "ok ni sy ckp dpn cik..tu kt london cik..skg cik kt malysia..setiap syarikat ade prosedur masing2...kitowang wt kerje kitowang so hrp cik ley bg krjasama lh k..."

lg bengang cstmer tuh..muke merah padam kene bidaas ngn dak ery tu..igt ape dia ade wet ley wat suke ati... ? ? ? ? ? last2 bini die segan kot...bini dia tarik dia pergi dari situ...tgk lh sikap manusia yg ade hrta tp x bertamadun lgsg......hakikat yg x ley d sangkal..mgkn untuk segelintir shja yg bsifat demikan kn...jgn semua manusia mcm tu sudah...punah gnersi akn dtg..huhu :)

k lah t ade story lgi aku share k dazzzzzz :) wasalam

1 comment:

  1. customer is always right tu just utk pekeje je. kite kne bagi je ap yg dorg na, pdhl dorg tu byk je salah nye. pk betul die je. suro die keje, baru die tawu

    ReplyDelete